Vine verdwijnt, is dat erg?

Vine, de korte videosite van Twitter verdwijnt binnenkort. Ik weet niet of nog veel mensen deze tool gebruikten, maar er zijn een pak alternatieven.

Instagram kwam al snel met een reactie op Vine door video toe te voegen aan hun foto-app en deed het in feite onmiddellijk beter.

Ook Twitter zelf voegde video toe aan hun gewone tool, en ondertussen hebben we met Periscope en Facebook Live een vervolg op de korte video’s met live-streaming.

Het enige waar ik me echt zorgen over maak is de toekomst van Twitter zelf. Er wordt geen koper gevonden voor het platform. De site maakt nog steeds geen winst. De groei blijft uit. De voorbije maand werden weer een pak mensen ontslagen. Dat Vine stopt is wellicht omdat de tool niet meer nodig is in deze tijd en het ook een duidelijke besparing oplevert.

Alhoewel Twitter nog steeds hangt tussen een gigantische niche en het brede publiek, is het voor mensen zoals ik een cruciale tool. Stel dat het betalend wordt, dan zal het snel voorbij zijn, vrees ik. Maar wat als het failliet gaat…

Een gedachte over “Vine verdwijnt, is dat erg?

  1. Pingback: Zou het erg zijn voor leren en ontwikkelen als Twitter zou verdwijnen?

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.