Do you learn better without shoes?

Ondertussen staat het bericht in een pak Nederlandstalige kranten (zie oa hier) en valt het op hoe weinig moeite er gedaan wordt om feiten te checken. Dat deed ik gisteren wel en het verhaal is – vooralsnog – op behoorlijk los zand gebouwd. Heb aan de professor die in de kranten vermeld wordt, gewoon zelf naar de evidentie gevraagd en de oogst was mager, zeer mager…

From experience to meaning...

This morning I discovered this article in The Telegraph via a tweet by Carl Hendrick:

There is research mentioned in the article and a professor, so while I couldn’t find any of the research on scholar by the man, I could easily find the professor on twitter so I asked for the actual research and I received an answer:

The first link I found myself but doesn’t mentioned any link to actual research, the second is an interesting study in it’s own right that I already saw being mentioned by Daniel Willingham earlier on, but which still didn’t make it to this blog, well because I’m not sure what to make of it in translating…

View original post 308 woorden meer

4 gedachten over “Do you learn better without shoes?

  1. Was dit geen bericht zoals de Nederlandse De Speld ze vaak publiceert? Ik heb wel altijd begrepen dat Stephen Heppell best serieus te nemen is. Heb ooit een goede , genuanceerde, video van hem gezien.

  2. Pingback: Wapen je tegen onzin: Wat we kinderen echt kunnen leren | X, Y of Einstein?

  3. Pingback: Mijn presentatie op ResearchED samengevat door Claire Ohlenslchlager #rEDAdam | X, Y of Einstein?

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.