Onderzoek van MTV toont een beeld van een verveelde jeugd

MTV Knowing Youth heeft een nieuw onderzoek gedaan met een opvallend titel: F*ck Boring, Ignite Passion. Hierin beschrijven ze hoe zowat alle (97%) bevraagde 15000 12 tot 24-jarigen in 26 landen (97%) regelmatig door verveling getroffen worden, 2 op 3 wekelijks, 1 op 4 dagelijks. De ironie lijkt dat jongeren die vaak hypergeconnecteerd zijn met gemiddeld 6 toestellen die voor informatie en entertainment kunnen zorgen, zich gewoon vervelen en vaak doelloos surfen. Toch is muziek, film, YouTube,… voor 85% ook net een middel om zich tegenover verveling af te zetten.

Maar er is ook humor, waarvan 9 op 10 aangeven dat het een adequaat middel is tegen verveling, en er zijn ook vrienden, waarvan 95% aangeeft dat ze zich niet vervelen als ze samen zijn met vrienden.

Nog meer inzichten:

  • Boredom Ranker. Sixty percent of young people hate being bored.  In fact, they hate boredom more than feeling anxious (58%), having acne (55%), or missing out (54%).  However, being broke, failing or being embarrassed are larger concerns.
  • Boredom Nations. The nations reporting the highest levels of youth boredom are Malaysia (83%), the United Kingdom (79%), Brazil (79%), Singapore (78%) and Sweden (77%).  The least bored youth reside in Russia (56%), Belgium (55%), Indonesia (53%), Hungary (52%) and the Netherlands (49%). All 26 countries surveyed reported a healthy dose of boredom, with only the Netherlands falling below 50%.
  • Free and Bored. Free time is where boredom often begins for this group. Three of the top four situations in which young people are most likely to get bored are at home before bed (41%), on the weekends (33%) and during holidays (29%).

(bron)

Een gedachte over “Onderzoek van MTV toont een beeld van een verveelde jeugd

  1. Pingback: Kortjes: Barbie wordt diverser, jongeren zijn verveeld, Sesamstraat maakt slimmer, en meer (week 24, 2015) - Trends in Kids- & Jongerenmarketing

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.