Sport voor de lessen beginnen helpt tegen symptomen van ADHD

Het is voor wie ooit de Classroom Experiment zag, niet echt nieuw. Voor leren is het gezond om de dag met een kwartiertje bewegen te beginnen. Nieuw onderzoek aan de universiteiten van Michigan en Vermont suggereert nu dat bij jonge kinderen enkele aerobic oefeningen voor de lesdag start symptomen van ADHD (zoals minder goed opletten) kunnen verminderen.

Gedurende een periode van 12 weken, werden 200 jonge kinderen van de kleuterklas dat de eerste leerjaren random toegewezen aan een sportles of een activiteit met minder beweging. Beide aanpakken hadden een positief effect, maar de beweging een pak meer.

Men heeft nog geen idee waarom en hoeveel beweging effectief is, maar met Dylan William indachtig, het is voor iedereen sowieso geen slecht idee.

Abstract van het artikel:

The goal of this study was to compare the effects of before school physical activity (PA) and sedentary classroom-based (SC) interventions on the symptoms, behavior, moodiness, and peer functioning of young children (M age = 6.83) at risk for attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD-risk; n = 94) and typically developing children (TD; n = 108). Children were randomly assigned to either PA or SC and participated in the assigned intervention 31 min per day, each school day, over the course of 12 weeks. Parent and teacher ratings of ADHD symptoms (inattention, hyperactivity/impulsivity), oppositional behavior, moodiness, behavior toward peers, and reputation with peers, were used as dependent variables. Primary analyses indicate that the PA intervention was more effective than the SC intervention at reducing inattention and moodiness in the home context. Less conservative follow-up analyses within ADHD status and intervention groups suggest that a PA intervention may reduce impairment associated with ADHD-risk in both home and school domains; interpretive caution is warranted, however, given the liberal approach to these analyses. Unexpectedly, these findings also indicate the potential utility of a before school SC intervention as a tool for managing ADHD symptoms. Inclusion of a no treatment control group in future studies will enable further understanding of PA as an alternative management strategy for ADHD symptoms.

2 gedachten over “Sport voor de lessen beginnen helpt tegen symptomen van ADHD

  1. Pingback: Again: High levels of physical activity linked to better academic performance in boys | From experience to meaning...

  2. Pingback: Nadenken over onderwijs: Mens sana in corpore sano | X, Y of Einstein?

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.