De poëziemobiel: een pleidooi voor permanente poëzie

Kleutergewijs

Poëziemobiel: doén aan poëzie

In september 2016 was ik op een straatfeest in Jette. Er stonden allerlei originele kraampjes, één daarvan sprak me onmiddellijk aan: voor een halve euro mocht ik het kind in me loslaten en aan de kauwgomballenautomaat draaien … en daar kwam voor mij de spreuk van de dag uit! (wat erop stond, laat ik in het midden … we houden het erop dat deze spreukenballenautomaat niet voor kinderen onder de 16 bedoeld was)

Het is altijd tijd voor poëzie.

Of kinderen nu nieuwe schoenen hebben of een snotneus: er is altijd wel een gedicht over, je moet het gewoon doén in de kleuterklas.

(Hans Hagen, Canon Cultuurdagen 2016)

Nu ben ik beroepshalve toevallig erg bezig met kinderen en met poëzie, en boog ik de automaat in mijn gedachten al snel om tot een meer educatieve, maar nog altijd magische poëziemobiel voor kleuters. Daarmee bedoel ik een…

View original post 749 woorden meer

Geef een reactie

