Lectuur op zaterdag: Hattie, Dweck, Walraven en Arendt (en schattige kinderen)

De weekendbijlage bij deze blog:

En dan was er nog dit:

2 gedachten over “Lectuur op zaterdag: Hattie, Dweck, Walraven en Arendt (en schattige kinderen)

  1. Jammer dat de referentielijst in het artikel van Hattie verloren ging. Nogal ironisch in een artikel dat een lans breekt om steeds de primaire bronnen te raadplegen 🙂
    Hieronder mijn poging om de lijst te reconstrueren. Ook zeer leesbaar is het interview met Dweck dat The Atlantic eind 2016 publiceerde: https://www.theatlantic.com/education/archive/2016/12/how-praise-became-a-consolation-prize/510845/

    Credé, M., Tynan, M. C., & Harms, P. D. (2016). Much Ado About Grit: A Meta-Analytic Synthesis of the Grit Literature, Journal of Personality and Social Psychology

    Geciteerd als (Dweck, 2016):
    Ehrlinger, J., Mitchum, A. L., & Dweck, C. S. (2016). Understanding overconfidence: Theories of intelligence, preferential attention, and distorted self-assessment. Journal of Experimental Social Psychology, 63, 94-100.

    Geciteerd als (Haimoitz & Dweck 2016):
    Haimovitz, K., & Dweck, C. S. (2016). What predicts children’s fixed and growth intelligence mind-sets? Not their parents’ views of intelligence but their parents’ views of failure. Psychological science, 27(6), 859-869.

    Murphy, M. C., & Dweck, C. S. (2016). Mindsets shape consumer behavior. Journal of Consumer Psychology, 26(1), 127-136.

    Schwartz, D. L., Cheng, K. M., Salehi, S., & Wieman, C. (2016). The half empty question for socio-cognitive interventions. Journal of Educational Psychology, 108(3), 397-404.

    Yeager, D. S., & Dweck, C. S. (2012). Mindsets that promote resilience: When students believe that personal characteristics can be developed. Educational Psychologist, 47(4), 302-314.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s