Facebook zou in kaart brengen wanneer jonge tieners zich meest kwetsbaar voelen

Een uitgelekt rapport dat The Australian heeft gepubliceerd toont dat 2 Australische werknemers van Facebook bewust via algoritmes op zoek zouden zijn gegaan naar wanneer de 6.4 miljoen Australische en Nieuw-Zeelandse jongeren een steuntje in de rug konden gebruiken. Lees: via de verschillende foto’s, berichten, enz. keken ze na wanneer de jongeren het meest kwetsbaar waren.

Facebook heeft zich blijkbaar al verontschuldigd en tegenover Mashable stelde een woordvoerder dat Facebook niet van plan is deze tools vrij te geven om reclame te baseren op hun emotionele toestand. De woordvoerder stelt “The analysis done by an Australian researcher was intended to help marketers understand how people express themselves on Facebook. Facebook has an established process to review the research we perform. This research did not follow that process, and we are reviewing the details to correct the oversight.”

De Australische overheid bekijkt of hier grenzen zijn overschreden…

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s