Wiskunde buiten!

Kleutergewijs

Rekenen, sorteren, ordenen, meten, vormen, patronen en andere ontdekkingen in de buitenlucht. Mooi weer, dus tijd om buiten te spelen. Het klaslokaal mag al eens leeg blijven. Buitenspel biedt heel wat speel- en ontdekmogelijkheden, ook op vlak van wiskunde. Wie weet nodigt de buitenspeelomgeving in en om jouw school wel uit tot wiskundig spel? Kijk eens met een wiskundebril naar buiten en zie en creëer ontdekmogelijkheden.

Pimp de buitenspeelomgeving

Waarom zou de buitenspeelomgeving niet even divers en rijk kunnen zijn als de binnenspeelomgeving? Om genoeg speel- en ontdekmogelijkheden te bieden is het belangrijk dat kinderen toegang hebben tot allerlei vind- en gerecycleerde materialen: stukken boomstam, stenen, fietsbanden, zand, water, keitjes, takken, schelpen, bakjes en mandjes, planken en vele andere sensorische materialen. Zorg voor potjes, manden, buizen, schepjes, een kruiwagen, maatbekers, lepels… om het handelen met de materialen te stimuleren. Plaats oude tafeltjes en of kastjes buiten om werkruimte te creëren…

View original post 329 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s