Waarom geschiedenisles op school zo belangrijk is…

Wat deed ik allemaal gisteren? Ik schreef onder andere deze tekst over onderwijscurricula en verzekeringen. Ik bezocht de schitterende tentoonstelling over het koppel Eames in C-Mine in Genk. En viel ook nog van mijn stoel toen ik dit zag:

De man verduidelijkte achteraf wel dat hij bedoelde dat Hitler nooit dergelijke chemische middelen tegen zijn eigen volk gebruikte. Mja, dan is het nog maar de vraag hoe je dat eigen volg bekijkt…

Dit is dus ook nog een reden waarom geschiedenislessen zo belangrijk zijn op school.

Geef een reactie

