2016 op X, Y of Einstein

Het jaar zit er zo goed als op en dan is het even interessant terug te kijken naar welke berichten uit 2016 er meest gelezen werd op deze blog.

De top 5:

  1. Een update op de vaak gedeelde Leerpiramide
  2. Mooi idee voor bij het begin van het schooljaar: Waar hoop je op? (video)
  3. De Nederlandse versies van de studieposters van The Learning Scientists
  4. Wat je best zegt als je een startende leerkracht of een student in een lerarenopleiding ziet…
  5. De Monitor over kleuteronderwijs, ontrafelen van een complexe discussie 

Er zijn ook een paar ‘klassiekers’, berichten uit vorige jaren die nog steeds heel erg vaak gelezen worden:

En ook de pagina over het boek van Daniel Willingham dat ik vertaalde werd heel erg vaak bekeken.

En 2017, wat zal dit brengen voor deze blog? Goede vraag. Wel, ik ben nog lang niet van plan te stoppen. Los van de prima bezoekcijfers blijft dit voor mij ook nog steeds een zeer concrete vorm van mijn eigen professionaliseren die ik echt niet wil missen.

En een van de eerste blogposts van 2017 wordt een heel leuk plan voor het nieuwe jaar…

Een gedachte over “2016 op X, Y of Einstein

  1. Pingback: 2016 op X, Y of Einstein | Onderwijsinnovatie |...

Geef een reactie

