Siri, je maakt me nu wel bang

Vanavond kijk ik iets na 6 op mijn telefoon. Er is de laatste dagen nogal wat te doen op twitter over een zeker onderwijsrapport, dus kan ik het niet laten.

Maar nu zie ik iets anders. Siri geeft me een berichtje dat het 7 minuten rijden is naar een welbepaalde straat onder Kaarten: bestemming, zoals op onderstaande voorbeeld van op een iPad.

Ik ben verbaasd. Waarom krijg ik dit bericht? Wel, het is de straat waar mijn zonen naar de scouts gaan. Dit staat echter niet in mijn agenda. Maar blijkbaar heeft de Siri-technologie nu al zo duidelijk zicht op mijn doen en laten dat het ‘denkt’ dat ik deze info wel zou willen weten.

En het is waar, had vrijdagnacht niet een dief de wielen van mijn wagen gestolen (geen grap), dan stond ik rond 18u effectief aan de scouts om onze jongens op te pikken.

Handig? Maar toch, Siri, je maakt me nu echt wel bang.

Een gedachte over “Siri, je maakt me nu wel bang

Geef een reactie

