Digitale onderwijstermen? Wie kent die?

PEW publiceerde een interessant rapport over hoe goed digitale onderwijstermen gekend zijn in de VS. En dan zie je dat de Khan academie bij 9% van de volwassen Amerikanen echt gekend is, maar MOOC’s maar bij 5%.

Dit is enerzijds veel, er zouden wellicht merken geld geven voor een naambekendheid van 9%, maar tegelijk zie je hier ook een fundamenteel probleem voor bijvoorbeeld de ooit gehoopte democratiserende werking van MOOC’s. Als slechts een klein deeltje van de bevolking dit fenomeen kent, dan is het niet verwonderlijk dat er sprake is van een Mattheuseffect bij MOOC-gebruikers. En dat blijkt ook uit het rapport:

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s