Een nieuw boek, een nieuwe plaat, een wereldtournee!

Af en toe moet ik het op deze blog over mezelf hebben, en vandaag er is vandaag wel wat nieuws: een nieuw boek, een nieuwe plaat én een wereldtournee.

  • Het nieuwe boek! Gisteren kreeg ik telefoon van de uitgever dat het nieuwe boek er is. De titel van het boek? Jongens zijn slimmer dan meisjes. Dit klinkt misschien gek, want dat boek bestaat toch al sinds 2013?
    Een woordje uitleg is op zijn plaats. In 2013 verscheen inderdaad dit boek van Casper Hulshof en mezelf en het de teller staat ondertussen op een kleine 8000 exemplaren. In 2015 verscheen een Engelse vertaling onder de titel ‘Urban Myths about Learning and Education’ met Paul Kirschner als extra auteur. Waarom een extra auteur? Het boek was geen gewone vertaling, maar kreeg een update en werd met meer dan 20000 woorden uitgebreid. Steeds vaker kregen we de vraag of het Nederlandstalige origineel ook niet die update en uitbreiding kon krijgen. Die uitbreiding is er nu. En goed nieuws: de prijs is gelijk gebleven!
  • Wereldtournee?Ons mytheboek kreeg door de Engelstalige versie steeds meer aandacht wereldwijd, ook geholpen door het artikel dat Paul, Casper en ikzelf schreven voor American Educator (nooit eerder schreef ik iets dat door +/- 1 miljoen mensen gelezen zou worden). Een belangrijk gevolg is dat Paul, Casper en ikzelf de voorbije maanden op verschillende plaatsen in het buitenland hebben gesproken. Maar de komende weken en maanden neemt dit nog toe. Na de UK, Italië, Duitsland, Slovenië,… spreek ik zelf de komende maanden in Washington, Noorwegen en Zweden. Oja, naast Nederland en België, natuurlijk. Het is niet echt een wereldtournee met t-shirts of tourmanager en zo, maar het boek slaat steeds verder zijn vleugels uit en wij mogen mee. De Zweedse en Chinese vertaling van ons boek verschijnt begin 2017.
  • Een plaat?De voorbije zes jaar werkte ik met mijn oude makkers van Blue and Broke aan ‘Kiss Me Twice’. Omdat we een echte ouderwetse plaat wilden maken, komt onze muziek op vinyl en digitaal uit. Vinyl is terug meer dan hip, maar dit zorgt voor enorme wachttijden. De planning zat dus niet echt in onze handen, maar… toeval bestaat bijna niet: de plaat is er vanaf vandaag. Het zal nog even duren voor ze in winkels opduikt, maar je kan ze wel online beluisteren en kopen. Of we met de plaat op wereldtournee gaan? Nee, we zien het vooralsnog ietsje kleiner🙂.

En is dit alles? Voorlopig wel, al moet ik bekennen dat er nog 3 projecten in de pijplijn zitten. 1 groot waar ik al negen jaar aan werk en 2 meer recente. Maar dat alles is hopelijk voor 2017.

2 gedachten over “Een nieuw boek, een nieuwe plaat, een wereldtournee!

  1. Pingback: Volgende week spreek ik op de boekenbeurs, win gratis tickets! | X, Y of Einstein?

Geef een reactie

