Waarom je volgende keer ook naar een NGVO-studiedag moet gaan

Stel je voor: een studiedag waar je elke keer over een relevante onderwijsdiscussie hoogwaardige input krijgt en waarbij de zaal vol zit met mensen die zinnige vragen stellen aan de sprekers zodat de vragenronde even leerrijk is als de eigenlijke lezingen.

Het is een zeer grote prestatie van het NGVO hier keer op keer in slaagt. Zie ook mijn post over een vorige NGVO-studiedag over schaalgrootte.

Gisteren was het onderwerp al dan niet vroege selectie, een onderwerp dat door het recente OESO-rapport in Nederland en door de moderniseringsplannen in Vlaanderen brandend actueel bleek.

De twee sprekers waren Jeroen Lavrijsen die binnenkort zijn doctoraat rond het onderwerp verdedigt en Herman Van der Werfhorst die meewerkte aan een onlangs verschenen rapport over al dan niet vroege tracking gebruiken.

Enkele tweets die ik gisteren de wereld instuurde:

In de namiddag werd er in drie werkgroepen verder gepraat over het onderwerp, wat voor mij niet per se hoefde. Persoonlijk had ik liever nog meer input gehad, maar dat ligt echt aan mij. Professor Roger Standaert vatte vervolgens de dag samen. Volgende keer probeer ik er zeker weer bij te zijn.

Een gedachte over “Waarom je volgende keer ook naar een NGVO-studiedag moet gaan

  1. Pingback: NGVO Studiedag “Vroegtijdige Schoolkeuze in het Onderwijs?” 10 juni 2016. Powerpoint presentaties | NGVO

Geef een reactie

