Kleine onderzoekers, grote wereld: Valkuilen en tips bij STEM in de kleuterklas

Terug een mooie blogpost op Kleutergewijs! Btw, je kan nog heel even inschrijven voor de Kleutergewijze dag op 7 juni aanstaande!

Kleutergewijs

In de media, de politiek en het onderwijslandschap kan je er vandaag de dag niet omheen: “STEM” is alomtegenwoordig. Voor hen die het in Keulen horen donderen: STEM is de internationale afkorting voor het werken rond (ingenieurs)wetenschap, technologie en wiskunde (Science, Technology, Engeneering & Mathematics). Steeds meer wordt er op gehamerd dat we onze kinderen een goede wetenschap-technologische achtergrond moeten meegeven, willen ze iets bereiken in het leven. Zo heeft de Vlaamse regering reeds een STEM-actieplan opgesteld, krijgen wetenschappelijk getinte projecten voor kinderen steeds meer aandacht (bv. Wiweter) en wordt er in het middelbaar onderwijs meer en meer reclame gemaakt voor de wetenschappelijk-technische richtingen (“Toch wel technisch”) of biedt men zelfs de richting “STEM” aan.

Wat opvalt aan al deze initiatieven, is dat ze voornamelijk op de lagere school en het middelbaar onderwijs gericht zijn. Nochtans begint de onderwijscarrière van onze jeugd al veel vroeger:…

View original post 1.107 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s