Cultuureducatie in de praktijk en de impact van cultuureducatie – longread 1

Een volgende studentenblog…

POP-up

Auteurs: Annelies Houtteman, Scarlett Henrist, Lisa Pister en Karolien De Roos

Volgens ‘Art for Art’s Sake? The Impact of Arts Education’, een onderzoek in opdracht van de OESO, zijn skills als creativiteit en innovatie in toenemende mate cruciaal voor onze huidige economie. Kunst vervult vandaag een essentiële rol in de ontwikkeling van deze cruciale skills. Daarom verdient kunst volgens velen, naast andere vakken en inhouden, een blijvende plaats in het onderwijs. Dit klinkt heel mooi, maar hoe vertaalt zich dit naar de praktijk? En is de impact even rooskleurig als we gedacht hadden?

Hoe zit het momenteel met cultuureducatie in België?

Wanneer we aan medestudenten vragen of zij ooit al in contact zijn gekomen met cultuureducatie, zeggen de meesten volmondig ‘ja’. Maar wanneer we enkele voorbeelden vragen, blijft het even stil. We vragen wat cultuureducatie voor hen betekent. Laura antwoordde: ‘Literatuur- en kunstgeschiedenis bijbrengen, maar ook waarden en normen uit…

View original post 792 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s