Hoe maximaal ondernemingszin bij jongeren stimuleren en ontwikkelen?

De komende week verschijnen er nieuwe longreads op de blog van mijn studenten die mijn vak voor Project Kunstvakken volgen. Dit jaar denken ze na over mogelijke nieuwe eindtermen (hoe zou dat nu komen…). Dit is een eerste bericht.

POP-up

Auteurs: Fien Certyn, Ellen Ongena, Zoë Mechiels, Marie Lippens, Jullie Pollet

Omdat we als studenten ervan overtuigd zijn dat ondernemerschap een noodzaak is in de wereld van nu en de toekomst, kozen we dit thema om onder de loep nemen. Het belang blijkt uit cijfers van OESO. We leren zo dat er slechts 10% ondernemers in Vlaanderen zijn, tegenover een gemiddelde van 37% in Europa en 50% in de VS en China.

De noodzaak aan ondernemingszin in het onderwijs willen we in deze longread duidelijk maken aan de hand van voorbeelden. De voorbeelden zullen de invloed tonen van ondernemerschap op de maatschappij, de economie en het individu.

Wat is ondernemingszin?

Sophie Vyncke, docente aan de Arteveldehogeschool, wijst erop dat er een duidelijk verschil is tussen ondernemingszin en ondernemerschap. Ondernemingszin gaat over de houding, de attitude die je aanneemt. Ondernemerschap gaat over het effectief opstarten van een eigen zaak. In de…

View original post 653 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s