Bedrijf achter brain training betaalt 2 miljoen dollar wegens misleidende reclame

Lumosity maakte reclame dat hun software er voor zou zorgen dat je alledaagse prestaties zouden verscherpen en je verstand minder achteruit zou gaan met ouder worden.

Maar… deze brain training claims zijn vals (zie ook onze boekjes over mythe in onderwijs):

“Lumosity preyed on consumers’ fears about age-related cognitive decline, suggesting their games could stave off memory loss, dementia, and even Alzheimer’s disease,” stelt Jessica Rich, Director van het FTC’s Bureau of Consumer Protection. “But Lumosity simply did not have the science to back up its ads.”

En valse claims kosten geld. 2 miljoen dollar. En een bericht aan alle klanten over deze klacht.

(bron)

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s