Nieuw rapport geeft overzicht onderzoek over zelf-regulatie en sociale competenties in onderwijs

Via een blogpost van Daniel Willingham ontdekte ik deze working paper van Transforming Education en het is een degelijk overzicht van onderzoek naar zelf-regulatie en sociale competenties in het onderwijs.

Wat zijn de belangrijkste inzichten?

  1. Non-cognitive skills predict high school and college completion.
  2. Students with strong non-cognitive skills have greater academic achievement within K-12 schooling and college.
  3. Fostering non-cognitive skills as early as preschool has both immediate and long-term impact.
  4. Employers value non-cognitive skills and seek employees who have them.
  5. Higher non-cognitive skills predict a greater likelihood of being employed.
  6. Stronger non-cognitive skills in childhood predict higher adult earning and greater financial stability.
  7. Adults with stronger non-cognitive skills are less likely to commit a crime and be incarcerated.
  8. Strong non-cognitive skills decrease the likelihood of being a single or unplanned teenage parent.
  9. The positive health effects associated with stronger non-cognitive skills include reduced mortality and lower rates of obesity, smoking, substance abuser, and mental health disorders.

Willingham merkt imho terecht op dat de onderzoekers wel af en toe correlatie en causaliteit wel heel dicht bij elkaar laten aanschurken, zeker bij conclusie 3 waar de evidentie voor causaliteit wel mager is.

Een gedachte over “Nieuw rapport geeft overzicht onderzoek over zelf-regulatie en sociale competenties in onderwijs

  1. Pingback: Nieuw rapport geeft overzicht onderzoek over ze...

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s