Een vreemde taal in de kleuterklas

Kleutergewijs

Op jonge leeftijd ondergedompeld worden in een vreemde taal kent talloze voordelen. Toch komt vreemdetalenonderwijs vanaf de kleuterklas in Vlaanderen maar langzaam van de grond. Daarom geven we uitleg bij recent onderzoek en zullen we nieuw onderzoek naar de aanpak in de klas op de voet volgen.

Een van de recente onderzoeken waaruit blijkt dat onderdompeling in een vreemde taal op jonge leeftijd positieve resultaten oplevert, is van Evy Woumans. Zij doctoreerde in mei 2015 aan de Universiteit Gent. Haar proefschrift was getiteld Effects of bilingualism on cognition, Het effect van meertaligheid op ons brein. In het oktobernummer van De wereld van het jonge kind geeft Evy Woumans uitleg bij haar onderzoek en wordt het Den Bosch Early English Programme toegelicht.

Evy Woumans volgde een jaar lang een groep kleuters in de leeftijd van vier tot vijf jaar in een immersieschool in Wallonië. Bij immersieonderwijs worden leerlingen ondergedompeld in…

View original post 519 woorden meer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s