Voor wie autisme nog niet begrijpt, een 7-jarig jongen legt het uit met een tekening

*update*: ondertussen kreeg ik de naam van de tekenaar door, en heb ik de post daarom aangepast.

Soms kom je mooie dingen tegen op Twitter, bijvoorbeeld deze tekening die ik via een tweet van @dennenboom ontdekte. Een achtzevenjarige meisje jongen, Kay Zwiers, maakt via een tekening duidelijk wat autisme is:

21 gedachten over “Voor wie autisme nog niet begrijpt, een 7-jarig jongen legt het uit met een tekening

  1. Pingback: Voor wie autisme nog niet begrijpt, een 8-jarig meisje legt het uit met een tekening « Space van Barbera, Alexander en de kids

  2. Pingback: Voor wie autisme nog niet begrijpt, een 8-jarig meisje legt het uit met ... | Autisme Spectrum Stoornis - ASS | Scoop.it

  3. Ik heb 2 autistische kinderen, en de inhoud van deze tekening vind ik een geweldige weergave van hoe je ze kunt leren daar mee om te gaan. Mijn dochter heeft m bij haar werkstuk over autisme geplaatst. Ik hoop dat je dat niet erg vindt, Kay!, ze was er erg blij mee. Jouw teken- en uitdrukkingsvaardigheid doet me een beetje denken aan David Barth, die ‘Wat is toch met Kobus?” heeft gemaakt samen met zijn moeder. Ook zo’n geweldig boek.

  4. Dat juist een kind met autisme zijn emoties zo goed kan ‘verwoorden’ met deze prachtige uitleggevende tekening verbaasd me nou helemaal niet eigenlijk. Vaak het creatiefste op vele fronten :D

  5. Pingback: Blogpost 5000 op X, Y of Einstein: een dankwoord! | X, Y of Einstein?

Geef een reactie

