Mediawijsheid: 5 designtrucs waarmee Facebook wil bereiken dat je je informatie deelt

Design kan krachtig zijn en TechCrunch bekeek kritisch naar de redesign van het vernieuwde app-center van Facebook en welke trucs de sociale netwerksite uithaalde om toch maar je persoonlijke informatie vrij te geven zonder dat je het zelf beseft:


#1: Vervang 2 knoppen door slechts 1… Vergeet de “Don’t Allow”

#2: Zet de moeilijkere tekst in kleinere letters, ik bedoel in het grijs.

Facebook designers know that you are used to ignoring those gray texts on the page. You’re practically conditioned to think that gray text = unimportant. This is why they chose gray for the permissions you’re about to grant.

#3:  Verberg informatie achter een klein aanklikbaar symbool

#4: “The Action Line Trick” Ze zetten gewoon de knop met wat je wil doen bovenaan.

#5: Vermijd negatieve woorden, ze vervangen ‘Permissions’ door ‘Play game’.

 

3 gedachten over “Mediawijsheid: 5 designtrucs waarmee Facebook wil bereiken dat je je informatie deelt

  1. Pingback: mijn online activiteit van Wednesday, 29/08/2012 | test1 test1 test1

  2. Pingback: vandaag online « KarelSchiepers-online

  3. Pingback: online activiteit op August 29th » ik test

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s