Interessant Nederlands rapport over ouderbetrokkenheid bij school

14 01 2013

In mijn lezing heb ik het soms over het feit dat vertrouwen van ouders in onderwijs drievoudig is. Algemeen kan het vertrouwen in het onderwijs laag zijn, behalve in de school en de leerkrachten van mijn eigen kind. Tot, en dat is het derde niveau, mijn kind een slechte beurt maakt, dan is het vertrouwen helemaal zoek.

Een gelijkaardige vaststelling komt ook naar voor uit het nieuwe onderzoek dat het SCP vandaag voorstelt over ouderbetrokkenheid: “Ouders verwachten dat de school stevige regels stelt. Als een docent hun eigen kind straf geeft is hun steun voor een stevige lijn echter niet vanzelfsprekend.”

Begrijp me niet verkeerd, het belangrijkste inzicht is net het belang van ouderbetrokkenheid.

In het factsheet die je hier kan downloaden, krijg je de eerste resultaten, later volgt een meer uitgebreid rapport (en zal hopelijk men de fout gezien hebben over de foto ;) ).


Acties

Information

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 6.374 andere volgers

