Gastblog van Linda Duits: Via mobiele games ongereguleerd kinderen bombarderen met advertenties

27 09 2012

Deze blogpost verscheen eerder op Dieponderzoek.nl.

In de discussie over reclame gericht op kinderen gaan stemmen op om reclame rond televisieprogramma’s voor kinderen helemaal te verbieden. Het is dan ook niet verwonderlijk dat bedrijven op zoek zijn naar nieuwe manieren om kinderen bloot te stellen aan hun advertenties. Mobiele games blijken daarvoor een uitstekend platform. Deze week wijdde The Wall Street Journal een artikel aan deze ontwikkeling.

Een goed voorbeeld is het koekjesmerk Cookie Dough Bites. Ze hebben een gratis mobiele game, Cookie Dough Bites Factory, waarin een speler zelf een koekjesfabriek moet runnen en kan experimenteren met de verschillende smaken van het merk. In feite is het spel een constante reclame. Het heeft de laagste leeftijdsrating van Apple: 4+ en is al meer dan 3 miljoen keer gedownload. De eigenaar van het bedrijf dat Cookie Dough Bites op de markt brengt is enthousiast over de app. Het is goedkoper dan dure televisiereclame én het helpt een sterke band op te bouwen tussen consument (het kind) en het merk.


Acties

Informatie

Eén reactie

30 09 2012
Gastblog van Linda Duits: Via mobiele games ongereguleerd kinderen bombarderen met advertenties | Jeugdzorg (2.0) | Scoop.it

[...] Deze blogpost verscheen eerder op Dieponderzoek.nl.In de discussie over reclame gericht op kinderen gaan stemmen op om reclame rond televisieprogramma’s voor kinderen helemaal te verbieden.  [...]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s




Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 5.615 andere volgers

%d bloggers like this: